Brand insights

Impactvolle merken kijken goed om zich heen. Want om vanuit je eigen kracht van betekenis te kunnen zijn voor de ander, moet je inzicht hebben in behoeftes en in wat er speelt. Sterke merken weten goed wat er gaande is bij de doelgroep, bij de concurrenten, in de markt, in de maatschappij en zelfs in de toekomst. Door de brand environment te analyseren ontdek je kansen die relevant zijn voor de behoeftes van nu. En zo kun je een duidelijke positie innemen. Zodat je gericht (op de juiste mensen) te werk kunt gaan en super relevant wordt. Wat zijn brand insights nu precies? En hoe kom je aan relevante inzichten voor jouw merk? Wij leggen het aan je uit.

Wil jij weten hoe wij jou kunnen helpen? Neem contact op met Elwira Stuur en zet de eerste stap naar sterkte brand insights.

Neem contact op

Wat zijn brand insights?


Brand insights zijn essentiële inzichten in alles wat er om je merk heen gebeurt die van positieve of negatieve invloed kunnen zijn op je merk. Van emotioneel tot functioneel. Van product tot service. Inzichten in je doelgroep, in de markt en in je concurrenten. Maar ook inzichten in de maatschappelijke trends en in het huidige imago van je merk. Iets dat je ziet om je heen en dat je wil snappen en in context wil plaatsen. Het is meer dan een observatie. Het gaat echt om het begrijpen en het onderzoeken van waarom iets zo is. Een sterke brand insight in je consument gaat bijvoorbeeld over het begrijpen van een onderliggende mindset, stemming, motivatie of verlangen.

Brand insights zijn essentiële inzichten in alles wat er om je merk heen gebeurt.

Waarom is het belangrijk om je brand insights duidelijk te hebben?


Wanneer je heldere brand insights hebt geformuleerd, moét je daar iets mee gaan doen. Waarom is dit belangrijk? Om je doelgroep echt te kunnen bereiken en aan je te kunnen verbinden heb je die relevante inzichten nodig. Zodat jij als merk het antwoord kan zijn en blijven op de behoefte van de doelgroep. En zodat je iets kan creëren dat van echte waarde is.

Sterke merken weten dat ze om zich heen moeten blijven kijken om relevant te zijn in de continue veranderende maatschappij en markt. Blijf dus bewust om je heen kijken. Daarmee kom je tot inzichten waarmee je klanten kan aantrekken en behouden. Omdat je door de combinatie van de kracht van jouw merkidentiteit en die inzichten voor hen van waarde kan zijn. Dus, ga ermee aan de slag en bouw als merk aan je bestaansrecht.

Hoe kom je tot die belangrijke brand insights? 


Brand insights komen niet zomaar aanwaaien. Om tot goede inzichten te komen moet je informatie verzamelen, analyseren en interpreteren voor jouw merk. Informatie over het leven en de behoeftes van je doelgroep, hoe je concurrenten zich bewegen in jouw speelveld en de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de huidige maatschappij. Kijk verder dan je neus lang is en wees nieuwsgierig naar de wereld om je heen.

Bij het bouwen van een sterkte merkstrategie zijn brand insights essentieel. Voor we ons wagen aan strategische sessies, duiken we in de wereld van het merk en nemen we alle relevante inzichten mee. Niet alleen online en uit boeken, maar ook door middel van interviews, testjes en sessies met de doelgroep. Zo weten we altijd goed wat (en vooral wáárom) er in de wereld om jouw merk heen gebeurt.

Niet alleen tijdens het creëren van een merk zijn brand insights belangrijk. Het is een continu proces. Blijf om je heen kijken en zorg dat jij vanuit de kracht van je merk het antwoord kan zijn en blijven. Dus: open je ogen! Luister naar je klanten. Zorg ervoor dat je écht wil begrijpen wat er om je (merk) heen gebeurt. Blijf graven!

Brand insights
in onze aanpak: de
‘meaningful brand flow’

Wij hebben een methode ontwikkeld om sterke, betekenisvolle merken te bouwen: merken die een positieve impact willen maken op hun (in)directe omgeving en zich bewust zijn van hun verbindende rol voor de samenleving. Wij werken volgens het ‘meaningful brand flow’ principe. Deze gaat uit van een juiste balans tussen merkstrategie, merkconceptmerkdesign en merkrealisatie. Sterke merken zijn namelijk (net als mensen) in balans.

Jouw merk als
totaalbeleving


De brand insights verzamelen we in de eerste fase, zodat we altijd een goede merkidentiteit bouwen. Niet alleen gebaseerd op wat er intern speelt, maar ook op alle relevante lopende zaken.

Concreet bestaat ons werk uit het creëren van de merkidentiteit, het merkconcept en de merkbeleving van merken en ervoor zorgen dat deze met elkaar in balans zijn. Zo zorgen we dat wat jij geeft, waar jouw merk voor staat, wordt ervaren in alles wat je doet. Je merk als totaalbeleving. Van merkwaarden tot merkpositionering. Van merkbelofte tot merkverhaal. En van tone of voice en visual design… tot in de puntjes.

 

Bekijk al onze services