Eneco

Treed toe in de nog nieuwere wereld

Eneco werkt al jaren hard aan haar missie om het grote publiek warm te maken voor de wereld van duurzame energie. Een wereld waar mensen zelf energie opwekken en beheren. Eneco maakt die nieuwe wereld toegankelijk, en brengt zo duurzaamheid dichterbij. Wij hielpen dit mooie merk met een opgefriste corporate identity die hun missie onderstreept. Welkom in de nóg nieuwere wereld.

Evolutie in corporate identity


Het uitgangspunt is een stijl die dichtbij voelt, warmte uitstraalt en toegankelijk is voor een groot publiek. En dat begon met het vinden van structuur. Door de jaren heen zijn binnen de huisstijl oude en nieuwe elementen door elkaar gaan lopen, waardoor het merk geen eenduidige uitstraling meer had. Met een stijlsysteem en up-to-date stijlelementen brachten we alles weer bij elkaar.

Een systeem dat meebeweegt

 

We ontwikkelden een systeem waarin vlakken dynamisch met elkaar samenwerken. Een energieke, responsive corporate identity die meebeweegt. On- en offline. Een stijl die je meeneemt. Van heel dichtbij Eneco, zoals het rood-oranje kleurverloop, naar de kleurrijke wereld eromheen, waarin de producten en diensten centraal staan. Samen vormen deze werelden de vernieuwde wereld van Eneco.

De juiste energie in iedere uiting

 

Alle richtlijnen, tools en templates werkten we uit tot een uitgebreide, slimme brand guide, die wordt gebruikt in het hele bedrijf en door externe bureaus. Zo ondersteunen wij het merk met een consistente uitstraling, die de juiste energie geeft in alle uitingen.

Van website tot vlag

 

 

Het nieuwe merk komt vanaf nu tot leven op alle platforms van Eneco. Op de website is de nieuwe stijl bijvoorbeeld al te zien, andere corporate en lifestyle middelen volgen snel.

Meer weten?

Enthousiast geworden over deze case? Deel of neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.

Neem contact op
NRG