Creating meaningful brands
Gezocht: uitgesproken leiders die laten zien hoe het ook kan en ons de weg wijzen.
Volgens de cijfers hebben we het beter dan ooit, hoera! De economie groeit, we worden ouder dan ooit en Nederland is één van de gelukkigste landen ter wereld. Allemaal te danken aan de vele positieve veranderingen, van techniek tot aan lichamelijke verzorging.
En toch zoeken we naar nóg meer. Want dat we het praktisch gezien goed voor elkaar hebben, wil nog niet zeggen dat we ons bevredigd voelen. We maken ons drukker dan ooit en we zijn massaal op zoek naar diepere voldoening en echte verbinding.
We willen ergens bijhoren én betekenis geven aan ons leven.
Nieuwe ontwikkelingen vliegen ons om de oren en het is tijd om nu echt zorgvuldig met onze aarde om te gaan. Dat lees je vaak en het is waar. Toch worden er minder grote uitvindingen gedaan dan voor 1970. Ook het internet bestond daarvoor al. Wat ontwikkelen we nu dan?
We maken alles wat er is nóg beter voor mens en milieu. Transparanter, duurzamer, gezonder, efficiënter, ethischer. Kortom: waardevoller. En dat is hoog nodig.
Bij gebrek aan diepgang van instituten waar we ons bij kunnen aansluiten en vertrouwen in de overheid om deze noodzakelijke ontwikkelingen te realiseren, zijn het de merken die een sleutelrol spelen. Merken als hechte clubs van gelijkgestemden die dezelfde idealen, waarden en overtuigingen delen: van medewerker tot fan en van maatschappij tot aandeelhouder. Het merk als verbinder. Als aanjager van positieve verandering.
En positieve verandering, daar staan wij voor.
Wij geloven dat sterke merken een betekenisvol ideaal hebben om naartoe werken. Ook al is dat hartstikke moeilijk. Juist dan; geen enkel ideaal wordt bereikt zonder opoffering. Bovendien geloven wij dat het gaat om de beweging naar het ideaal toe. Elke stap is er één. Als je ze maar maakt.
Het ideaal is een doel dat overeenkomt met de diepste waarden en overtuigingen van het merk, want met een uitgesproken missie alleen kom je er niet. Om mensen aan je te verbinden moet je dezelfde waarden, idealen en overtuigingen delen. Hoe meer, hoe dieper en sterker de verbinding.
We hebben behoefte aan uitgesproken leiders die laten zie hoe het ook kan.
Aan leiders die ons de weg wijzen, die een stip op de horizon zetten en daar steeds dichterbij komen. Aan inspirerende merken waarbij we ons kunnen aansluiten, zodat wij mensen voldoening ervaren.
Denk aan Tony’s Chocolonely, die chocolade 100% slaafvrij probeert te maken. Aan de Vegetarische Slager, die de grootste plantaardige voedingsrevolutie ooit is gestart of aan Brenger, die het transport van goederen efficiënt, goedkoop en duurzaam probeert te maken. Het zijn merken die een positieve verandering zijn gestart en niet stoppen tot hun ideaal werkelijkheid is. En mensen met hetzelfde ideaal verbinden zich hieraan.
Weet jij wat je wil bijdragen?
Ben je daar stellig in (ook als anderen je nog niet geloven)? Doe je dat op je eigen manier én doe je dat bovengemiddeld goed?
Dan ben jij de uitgesproken leider die wij allemaal zoeken.