creating meaningful brands

branding

Wat zijn meaningful brands?

Betekenis is een heet onderwerp. Ook in de merkenwereld. Steeds meer merken praten er groots over: ‘wij werken aan een betere wereld’, ‘wij leven onze idealen’, ‘wij maken het verschil’. Voor ons is betekenis essentieel, niet iets wat je even roept. Creating meaningful brands zit in ons DNA. Wat dat precies betekent, daar hebben we dan ook wel wat over te zeggen.

Over wat een ‘meaningful brand’ is, zijn de meningen verdeeld.

 

De opkomst van betekenis heeft de discussie rondom het onderwerp flink aangewakkerd. De meningen zijn verdeeld over wat dan precies een ‘meaningful brand’ is. Mensen denken snel aan groene merken, uitblinkers in duurzaamheid of fair trade. Niet zo gek, want dit is de context waarin de media er voornamelijk over schrijven. Maar wanneer heb je genoeg ‘meaning’ om ‘meaningful’ te mogen heten? Pas als je de meest idealistische wereldverbeteraar bent? Of als je de meest duurzame, groene innovator bent?

Wij geloven van niet. Wij vinden dat er vaak te eenzijdig naar merkbetekenis wordt gekeken. Betekenis zit niet in specifieke hokjes of hoeveelheden. Voor ons komt het in allerlei soorten en maten. Wij willen merken inspireren en adviseren hoe zij op hun manier hun positieve impact kunnen vergroten. Niet alleen in de groene sector. Overal. Van klein tot groot.

 

Voor ons komt betekenis in allerlei soorten en maten.

 

De betekenis van een betrokken zorginstelling bij zijn cliënten is enorm. En wat dacht je van een detacheerder die mensen aan hun droombaan helpt? Een bedrijf dat schroeven produceert voor auto’s en vliegtuigen? Deze merken hebben veel meer impact op ons dagelijkse leven dan veel mensen denken. Betekenis zit in de kleinste hoekjes. Daarom kijken wij graag met een open blik naar merken.

Onze betekenis ligt in het vergroten van die van anderen.

 

Bovendien kan de betekenis altijd groter. Wij helpen merken hun betekenis te vergroten. Dat zijn dus merken die veel potentie hebben, maar waar volgens ons nog veel kansen liggen. Als het merk al 100% betekenisvol is, hebben wij tenslotte niets meer toe te voegen.

 

We werken voor twee soorten merken. Enerzijds helpen we idealistische merken te groeien en hun impact te vergroten. Ook helpen we merken die al veel volume (impact) hebben, meer vanuit hun idealen en diepste drijfveren te werken. Samen met al deze merken graven we naar de kern en deze vertalen we in alles wat ze doen. Eén sterke totaalbeleving.

Google maakt educatie toegankelijk voor kinderen wereldwijd.

Echt betekenis vergroten doe je merkbreed. Dat wordt nog vaak vergeten.

 

Betekenis toevoegen doen we merkbreed. In alles. Niet alleen in het creëren van een mooie buitenkant. Niet alles wat wij doen is dan ook direct zichtbaar voor het grote publiek. Zo kijken we ook hoe een klant beter met zijn medewerkers kan omgaan. Hoe de omgeving en locaties beter kunnen. Hoe huidige klanten nog meer toegevoegde waarde kunnen bieden. Of hoe de processen duurzamer en eerlijker kunnen. Hoe het product- of dienstaanbod nog relevanter kan. En hoe je met welke middelen je mensen in beweging krijgt of inspireert.

 

Als je als merk je betekenis echt leeft zie je overal mogelijkheden om dat toe te passen. En dat is wat wij elk merk gunnen, want dan wordt het echt leuk. Voor medewerkers, klanten, de wereld, de maatschappij en voor het merk zelf.

 

Hoe kijk jij aan tegen betekenis, nu je dit hebt gelezen? Welke merken hebben volgens jou betekenis?