Footprint Travel

Reisfanaten met een missie

Reizen is veel meer dan hotspots afvinken en selfies maken op de geijkte plekken; je kunt echt iets unieks ervaren als je anders kijkt naar je bestemming. Reisorganisatie Footprint Travel weet dit als geen ander. Met jarenlange ervaring en hun eigen visie op reizen dagen ze mensen uit om van de gebaande paden te gaan en in contact te komen met de lokale bevolking. Wij hielpen ze met een nieuwe merkidentiteit, positionering en hun digital design.

Onvergetelijk

 

Ferry en Paulien, oprichters van Footprint, willen met hun reizen iets betekenen voor de wereld. De bestemming is net zo belangrijk als de reis er naartoe. Echt contact maken met locals en op die manier bijdragen aan de plek waar je bent, dat maakt een reis onvergetelijk. Vanuit die gedachte ontwikkelden we een nieuw digital design waarin de mens op de bestemming centraal staat. Door gebruik te maken van beeldmateriaal van echte locals, kom je alvast in de stemming en begint de voorpret al tijdens het boeken.

Go local, meet the world

 

Omdat bijzondere ontmoetingen vaak het meest bijblijven van een reis, onderstrepen we met de belofte Go local, meet the world het avontuurlijke, verbindende karakter van Footprint. We roepen iedereen op om ‘kleine’ bestemmingen te bezoeken en vooral dingen bij en met lokale mensen te doen. Vanuit deze gedachte ontwikkelden we de nieuwe identiteit van het merk.

Reizen in stijl

 

De opdracht aan onszelf was: géén voetafdruk in het nieuwe logo! Dit leidde tot een visuele wereld waarin alle aandacht gaat naar ontmoetingen, met een open beeldmerk, nieuw stijlsysteem en frisse kleuren. We ontwierpen custom typografie voor elk gebied waar Footprint actief is, en illustraties om de stijl te verrijken en meer eigenheid te geven.

Wereldwijd

 

Het team van Footprint zit over de hele wereld, van Zuid-Afrika tot Suriname en van Sri Lanka tot Cambodja. Echt reisfanaten dus, die alles zelf testen en met liefde hun ervaringen en aanraders delen. Vanuit de nieuwe stijlgedachte illustreerden we de ‘Footprintmanier van reizen’ aan de hand van vijf principes.

Meer weten?

Enthousiast geworden over deze case? Deel of neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.

Neem contact op
NRG