De beweging die de liefde voor het boek vergroot

In Den Haag ligt een onontdekte parel voor boekliefhebbers: Huis van het Boek. Deze samenwerking tussen Museum Meermanno en de Koninklijke Bibliotheek stimuleert mensen om hun liefde voor het boek te delen op deze bijzondere locatie, in de openbare bibliotheken door heel Nederland, op Lowlands en binnenkort op het digitale platform. Om deze mooie missie een krachtige visuele identiteit te geven, ontwikkelden we een nieuw merk om in de gaten te houden.

We brachten het merk terug tot de essentie met een nieuwe positionering waarin het allemaal draait om verrassen en geraakt worden.

 

De liefde voor het boek wordt vergroot door risico’s te nemen en mensen te verrassen met interessante invalshoeken. Zo ontstaat een spannende nieuwe wereld die verder gaat dan het verhaal. Huis van het Boek heeft een bijzondere collectie en experimenteert graag met exposities, wat je terugvoelt in de vrijdenkersmentaliteit van de mensen die er werken.

 

Open en verwonder

De creatieve rationale is simpel: een boek en een huis kunnen allebei op hun eigen manier uitnodigen en betoveren; het openen van een deur of omslag brengt je in een nieuwe wereld, waarin je wordt meegenomen en onverwachte dingen ervaart. Deze gedachte verwoordden we in de belofte Open en verwonder, die het prikkelende karakter van het merk onderstreept. 

Een eigen lettertype

Daarnaast verdient een boekenmuseum een eigen lettertype. Daarvoor vonden wij de Parry Grotesque van Artur Schmal een hele mooie basis. Artur was bereid om speciaal voor Huis van het Boek zijn letterontwerpen aan te passen. Hij voegde in bepaalde letters een verborgen boekje toe. 

Meer weten?
Neem contact op!

T +31 (0)20 23 511 01 info@mattersmost.nl

Eva Bilars Client Service Director
Luuk van de Ven Designer