Alchemist

Voor een modewereld in balans

Alchemist maakt high-end fashion en verbetert tegelijkertijd de branche. Alchemist laat zien dat stijlvol, eerlijk en duurzaam perfect samen gaan. Ze maken bewuste, betere keuzes voor een modewereld in balans. Toch is dit nog niet hoe het merk bekend staat. Aan ons de vraag om ze te helpen hun merkpositionering, hun typische karakter te delen met de wereld. Merkbreed.

Wear what you stand for.
Dress positive!

 

De meeste consumenten zijn zich weinig bewust van de impact die hun aankopen hebben op de wereld. Laat staan van wat er allemaal gebeurt voordat dat shirtje in de winkel ligt. Om de modewereld te veranderen, moeten we de verbinding met onze kleding weer opbouwen. Tijd voor een nieuwe beweging, die strijdt voor een modewereld in balans.

 

De nieuwe merkpositionering draait om de merkbelofte ‘Wear what you stand for. Dress positive.’ Zo nodigt Alchemist consumenten uit om bewuster te kiezen. Om de productieketen positief te beïnvloeden. Tegelijkertijd stimuleert het Alchemist zelf om nog meer de verbinding aan te gaan met de kleding, de dragers, de makers en andere modepioniers.

Ruimte voor hun sterke
idealen

Een sterk merkconcept voel je door het hele merk heen. We hielpen Alchemist vooruit met handvatten voor de stijl, samengevat in een stijlconcept. Fotografie staat nu meer centraal en grote beelden spreken in combinatie met krachtige copy. Het geeft Alchemist sturing om nog gerichter verder te bouwen aan hun idealen.

Subtiel en stijlvol

 

Het nieuwe logo is sterk vereenvoudigd. Het oude logo was met verschillende elementen vrij complex. De basisgedachte, ‘connecting the dots’, is gebleven, maar subtieler en stijlvoller toegepast. Het logo is op diverse manieren toe te passen, zonder de eenvoud te verliezen.

Alchemist was altijd al meer dan alleen mooie kleding. Nu zie en voel je dat ook.

Meer weten?

Enthousiast geworden over deze case? Deel of neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.

Neem contact op
NRG