alles wat je wilt weten over

Brand Design

Sterke merken hebben een sterk brand design. Brand design dat een totaalbeeld schetst en een complete merkervaring creëert. Zodat de merkpersoonlijkheid met alle zintuigen te ervaren is in alle onderdelen van het merk. Van grote tot kleine aspecten. Van de website tot de winkel, van het product tot de werknemersmentaliteit. Van het merkverhaal tot de merkcommunicatie. En van het logo tot het kleurgebruik en de typografie. Zodat de essentie van het merk, de kern van de identiteit, tot in de puntjes voelbaar en zichtbaar is. Wij noemen dat de totale merkbeleving.

Wat is brand design?

Hieronder verstaan we het bouwen van een totaal beleving van een merk. Het vormgeven van alles dat je kan ervaren rondom een merk. Van de perfecte sfeer tot de meest duidelijke factuur en van wachtruimte tot verpakking. Vanuit de merkidentiteit het merk letterlijk en figuurlijk tot leven brengen. Het is dus veel meer dan de visuele identiteit. Het creëert de juiste energie rondom een merk. Van stijl tot toon en van materiaal tot voice. Een herkenbare, congruente levendige wereld om mensen te verbinden aan jouw merkidentiteit.

 

Waarom is het belangrijk om een goed brand design te hebben?

Zodat je een beleving kunt creëren die in diverse werelden tot zijn recht komt. Van online tot offline. Van intern tot extern. Je merk overal kunnen voelen en ervaren met al je zintuigen. Zodat wat jij hebt te geven, ervaren wordt in alles wat je doet. En dan ook echt in álles.

Wat maakt een brand design sterk?

Sterk brand design creëert een totaalbeeld, een complete ervaring. Het is sterk wanneer de vertaling naar de merkbeleving wordt gemaakt vanuit de gecreëerde merkidentiteit met bijhorende merkwaarden. Des te meer de identiteit en de waarden worden ervaren in het design, des te beter het design. Zodat waar jij voor staat ook zo wordt ervaren door de ontvanger.

 

Het gaat om het vinden van een balans tussen continuïteit en voldoende verrassende aspecten, zodat jouw totaalbeleving herkenbaar is en ook blijft prikkelen. Daarnaast is het belangrijk om een juiste balans te hebben tussen eenvoudig en rijk. Wij geloven dat het vertrekpunt super eenvoudig moet zijn. Er moet focus zijn, door duidelijke merkankers. Hoe sterker dat vetrekpunt voor brand design, hoe rijkelijker je doorvertaling kan zijn.

 

Met brand design wordt de identiteit van het merk dus waargemaakt en tot in de puntjes tot leven gebracht. In woord, tone of voice, beeld, stijl, geur, uitstraling, mensen. In alles dat associaties rond een merk oproept. Zodat alles met elkaar samenhangt. Zodat het gewoon klopt.

 

Brand design in de Total Brand Flow

We hebben een methode ontwikkeld om sterke merken te bouwen, altijd vanuit hun identiteit: Total Brand Flow. Zo zorgen we dat wat jij geeft, waar jouw merk voor staat, wordt ervaren in alles wat je doet. Je merk als totaalbeleving. Van product tot presentatie, van medewerkers tot meerjarenplan. Van huisstijl tot merkstrategie. Van positionering… tot in de puntjes.

Cases met Brand Design

Bekijk enkele cases waarin Brand Design een belangrijke rol speelt, zoals  M, GulpenerBar-le-Duc, Cube Design Museum en Dieet Dit, Dieet Dat.

 

Hulp nodig met je Brand Design?
Neem contact op.