Merkrealisatie

Betekenisvolle merken zijn in balans. In het fundament werken de merkidentiteit, het merkconcept en de merkbeleving perfect met elkaar samen. Daarnaast weten deze merken dit ook heel goed vast te houden en te blijven doorvoeren, zodat het merkbeeld niet alleen eenduidig is maar vooral ook blijft. Dat is waar merkrealisatie komt kijken. Wat is dat eigenlijk? En hoe werkt het? We nemen je mee. Alles over merkrealisatie!

Wil jij weten hoe wij jou kunnen helpen? Neem contact op met Vincent Coster en zet de eerste stap naar een sterke merkrealisatie.

Neem contact op

Wat is
merkrealisatie?


Met het creëren van de merkidentiteit, het merkconcept en de merkbeleving zijn de eerste grote stappen gezet. Het fundament is gebouwd. Na afronding van dit merkfundament begint het pas écht. Het fundament wordt tot leven gebracht in de echte wereld en iedereen gaat ermee aan het werk. Hiermee breekt de volgende (heel belangrijke) fase aan: de fase van merkrealisatie. Hierin zorg je ervoor dat het merkfundament doorgevoerd wordt in alles wat je doet. Zodat je niet stilstaat maar doelgericht blijft bouwen aan aan de impact van je merk.

Een inspirerende merkrealisatie bestaat onder andere uit:

Brand guide
Brandbook
Brand review
Brand campaign
Social & web content
Merkbewaking

Merkrealisatie brengt je merk tot leven en geeft aansluiting met je merkstrategie. In alles wat je doet. Bekijk onze cases.

Waarom is
merkrealisatie
belangrijk?


Je hebt een goed product of dienst en een mooi merkverhaal. Nu is de volgende stap jouw doelgroep bereiken. Het merkfundament vormt de basis en geeft veel sturing, maar het op de juiste manier blijven doorvoeren van de juiste energie zorgt ervoor dat je je merkstrategie ook echt gaat waarmaken. Zo zorg je er niet alleen voor dat je naar buiten toe dezelfde boodschap blijft geven, maar dat ook binnenin je organisatie alle neuzen dezelfde kant op blijven wijzen.

Door het regelmatig monitoren kan je in kaart brengen of het nog klopt en grip houden op je merk. Zo zorg je er niet alleen voor dat je naar buiten toe dezelfde boodschap blijft geven, maar dat ook binnenin je organisatie alle neuzen dezelfde kant op blijven wijzen.

Hoe kom je
tot een sterke
merkrealisatie?


Het realiseren van je merkfundament kan op verschillende manieren en met behulp van verschillende tools. Wij begeleiden je daar graag in. Zo kan een sterke campagne kan je helpen om jouw doelgroep met de juiste energie aan te spreken en te raken. Sterke en relevante social & web content zorgen ervoor dat je opvalt en dat mensen jouw merk blijven opzoeken, volgen en delen binnen hun netwerk. Ook geven een brand guidebrandbook en een brand portal handvatten om het merkfundament consistent te blijven doorvoeren. Daarnaast kan je bijvoorbeeld kiezen voor een merkcoach, waarbij we op een vaste reguliere basis bij jullie langskomen. We zorgen er dan voor dat de energie en het enthousiasme hoog blijven en dat iedereen het merk een plek geeft in zijn/haar projecten. Zo borgen we het ‘merk denken’ in de organisatie. Ook kan een brand review helpen bij de bewaking van je merk.

Merkrealisatie
in onze aanpak: de
‘meaningful brand flow’

Wij hebben een methode ontwikkeld om sterke, betekenisvolle merken te bouwen: merken die een positieve impact willen maken op hun (in)directe omgeving en zich bewust zijn van hun verbindende rol voor de samenleving. Wij werken volgens het ‘meaningful brand flow’ principe. Deze gaat uit van een juiste balans tussen merkstrategie, merkconceptmerkdesign en merkrealisatie. Sterke merken zijn namelijk (net als mensen) in balans.

Jouw merk als
totaalbeleving


Concreet bestaat ons werk uit het creëren van de merkidentiteit, het merkconcept en de merkbeleving van merken en ervoor zorgen dat deze met elkaar in balans zijn. Zo zorgen we dat wat jij geeft, waar jouw merk voor staat, wordt ervaren in alles wat je doet. Je merk als totaalbeleving. Van merkwaarden tot merkpositionering. Van merkbelofte tot merkverhaal. En van tone of voice en visual design… tot in de puntjes.

 

Bekijk al onze services