alles wat je wilt weten over

Brand Insights

Sterke, betekenisvolle merken kijken goed om zich heen om zo relevante brand insights te ontdekken. Want om vanuit je eigen kracht van betekenis te kunnen zijn voor de ander, moet je inzicht hebben in behoeftes en in wat er speelt. Sterke merken weten dus goed wat er gaande is onder de doelgroep, onder de concurrenten, in de markt, in de maatschappij en zelfs in de toekomst.

 

Door de brand environment te analyseren ontdekken ze kansen die relevant zijn voor de behoeftes van nu. Dit zorgt ervoor dat ze een duidelijke positie kunnen innemen. Zodat ze gericht (op de juiste mensen) te werk kunnen gaan en super relevant kunnen zijn. Wat zijn brand insights nu eigenlijk echt? En hoe kom je aan die scherpe, precies rakende inzichten voor jouw merk? Wij leggen het aan je uit!

Wat zijn brand insights?

Brand insights zijn essentiële inzichten in alles wat er om je merk heen gebeurt die van positieve of negatieve invloed kunnen zijn op je merk. Van emotioneel tot functioneel. Van product tot service. Inzichten in je doelgroep, in de markt en in je concurrenten. Maar ook inzichten in de maatschappelijke trends en in het huidige imago van je merk. Iets dat je om je merk heen ziet en dat je wilt snappen. Het is meer dan een observatie. Het gaat echt om het begrijpen en het onderzoeken van waarom iets zo is. Een sterke brand insight in je consument gaat bijvoorbeeld over het begrijpen van een onderliggende mindset, stemming, motivatie of een onderliggend verlangen.

 

Waarom is het belangrijk om je brand insights duidelijk te hebben?

Wanneer je heldere brand insights hebt geformuleerd, kan je daar iets mee gaan doen. Móet je daar iets mee gaan doen. Waarom is dit nou zo belangrijk? Om je doelgroep echt te kunnen bereiken en aan je te kunnen verbinden, heb je die relevante inzichten nodig. Zodat jij als merk het antwoord kan zijn en blijven op de behoefte van de doelgroep. En zodat je iets kan creëren dat van waarde is.

 

Sterke merken weten dat ze om zich heen moeten blijven kijken om relevant te zijn in de continue veranderende maatschappij en markt. Blijf dus bewust om je heen kijken. Daarmee kom je tot inzichten waarmee je klanten kan aantrekken en behouden. Omdat je door die combinatie van de kracht van jouw merkidentiteit en die inzichten voor hen van waarde kan zijn. Dus, ga ermee aan de slag! En bouw als merk aan je bestaansrecht!

Hoe kom je tot die belangrijke brand insights?

Brand insights komen niet aanwaaien. Ga informatie verzamelen, analyseren, interpreteren. Informatie over het leven en de behoeftes van je doelgroep, hoe je concurrenten zich bewegen in jouw speelveld en de belangrijkste trends en ontwikkelingen in de huidige maatschappij. Dus: open je ogen! Kijk verder dan je neus lang is. Luister naar je klanten. En, niet geheel onbelangrijk, ben en blijf nieuwsgierig. Stel die waaromvraag. Zorg ervoor dat je écht wilt begrijpen wat er om je (merk) heen gebeurt. Graven! Zodat jij vanuit de kracht van je merk het antwoord kan zijn én blijven!

 

Brand Insights in ons proces: de Total Brand Flow

We hebben een methode ontwikkeld om sterke merken te bouwen, altijd vanuit hun identiteit: Total Brand Flow. Zo zorgen we dat wat jij geeft, waar jouw merk voor staat, wordt ervaren in alles wat je doet. Je merk als totaalbeleving. Van product tot presentatie, van medewerkers tot meerjarenplan. Van huisstijl tot merkstrategie. Van positionering… tot in de puntjes.

Cases met Brand Insights

Bekijk enkele cases waarin Brand Insights een belangrijke rol spelen, zoals  M, GulpenerBar-le-Duc, Cube Design Museum en Dieet Dit, Dieet Dat.

 

Hulp nodig met Brand Insights?
Neem contact op.