Matters Most

Wil jij ook stage lopen bij Matters Most?

stagelopen.webp

Pim Giesbergen (rechts) studeert Communication & Multimedia Design aan Avans Hogeschool in Breda. Ze liep stage op onze strategieafdeling in de eerste helft van 2017. Net als Emily (links) trouwens, die stage liep bij design. We willen beide toppers bedanken voor hun hulp en harde werken én voor de gezelligheid die ze meebrachten naar de werkvloer.

En, hoe is dat nou? Stage lopen bij een branding bureau? Wij kunnen daar natuurlijk van alles over zeggen, maar Pim wilde het graag zelf vertellen.

Begin februari 2017 vertrok ik, vanuit Brabant, bepakt en bezakt naar Amsterdam. Ik ging wonen in een schoenendoos van 1.80 bij 2.40 meter (ja, écht zo klein!). En alsof dat nog niet spannend genoeg was, ging ik het werkende leven ontdekken bij merkstrategie- en ontwerpbureau Matters Most. Ik zal je geruststellen. Dit wordt geen verhaal met clichés als: “ik kwam in een warm bad terecht”, “ik hoefde geen koffie te halen” en “ik werd gezien als volwaardig medewerker” (ook al was het wel zo). Nee, ik wil je graag vertellen waarom ik voor Matters Most heb gekozen én waarom ik daar tot op de dag van vandaag nog geen seconde spijt van heb. (Zoals mij hier geleerd is, is de ‘waaromvraag’ hetgeen dat telt.)

Heel veel bedrijven waren op zoek naar een stagiair, ik heb ze -voor mijn gevoel- allemaal bekeken. De één met een nog mooier en beter aanbod dan de ander. De nuchtere Brabander in mij zocht echter iets eenvoudigs, iets met een hoog ‘doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’-gehalte. Bij Matters Most vond ik wat ik zocht. Een bureau voor betekenisvolle merken met een flinke portie eenvoud.

Ik kreeg de kans kennis te maken met elk onderdeel van branding. Ik werkte mee aan strategische projecten, deed marktanalyses, inspireerde merken met mijn zelf geschreven benaderingen en ik kreeg bakken met verantwoordelijkheid. Naast al deze functionele zaken, gaven de afgelopen maanden mij ook op emotioneel vlak voldoening. Door bij Matters Most te werken ben ik mijzelf bewuster van wat ik als consument doe en laat en waar ik aan wil bijdragen.

Ik kijk, mede daardoor, met een andere blik naar de merkenwereld. Ik voel me niet meer aangetrokken tot snelle reclamebuitenkanten, maar ik wil bijdragen aan gegronde, uitgedachte totaalconcepten voor betekenisvolle merken. Dat is wat Matters Most doet en waar ik de afgelopen maanden aan heb mogen proeven.

– Pim Giesbergen

(dit is geen verkooppraatje of aanzet tot een stage bij Matters Most, maar ik zou het wel weten als ik jou was… ;))


Daarover gesproken: wij jij ook stage lopen bij een branding bureau? We zijn altijd op zoek naar ambitieuze strategen en steengoede designers. Bekijk hier de vacatures die nu openstaan!

NRG