Veteraneninstituut

Trotse veteranen met elkaar verbonden

Nederland kent 115.000 veteranen die zich wereldwijd hebben ingezet voor vrede en veiligheid. Het Veteraneninstituut biedt hen een plek waar ze terecht kunnen met al hun vragen en waar ze in contact kunnen komen met andere veteranen en instanties. Een prachtig instituut dus. Het imago kon alleen nog beter. Het mist het gevoel van verbondenheid en trots. Zonde, want dat is juist wat overheerst. Bij de veteranen, bij het instituut en de maatschappij. Tijd voor een nieuwe brand design

Veteranen, onze missie

 

We ontwikkelden een nieuwe koers, die teruggrijpt naar de kern: de betrokken belangenbehartiger en de spin in het web na een missie. De claim ‘Veteranen, onze missie’, maakt de verbinding tussen veteranen en de maatschappij. Het vormt de basis voor een merk met een boodschap, verhalen en een stijl die benadrukt hoe trots wij als Nederland zijn op wat “onze mensen” voor ons land betekenen. Een eigentijds merk met een duidelijke link naar defensie.

Van bejaarde veteraan
naar waardige strijder

 

De corporate identity hebben we flink aangepakt met een moderner logo, een fris kleurenpalet en trotse fotografie. Portretten van verschillende type veteranen die het beeld van ‘de bejaarde veteraan’ ontkrachten. Dit zijn waardige strijders en zo krijg je ze te zien.

 

Voor het Veteraneninstituut ontwikkelden we tools en corporate middelen om het verhaal uit te dragen. Van het Handboek Veteranen en de website tot het maandblad Checkpoint en de jaarlijkse Veteranendag.

Van betekenis kunnen zijn voor onze veteranen. Dat voelt goed.

Meer weten?

Enthousiast geworden over deze case? Deel of neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.

Neem contact op
NRG