Fellow Digitals

Digitaal verbonden, samen succesvol

Werken vanuit huis, samenwerken als een team en in contact blijven met collega’s: je digitale werkplek is belangrijker dan ooit. Het geeft ook best wat uitdagingen. Want, hoe kun je op afstand mee blijven doen en digitaal bijdragen? En nog belangrijker, hoe kun je je toch verbonden voelen met de collega’s en werk? Dat is precies waar Fellow Digitals zich elke dag voor inzet. Wie je ook bent, wat je ook doet of waar je ook werkt. Ze zorgen ervoor dat mensen elkaar op een gemakkelijke manier kunnen vinden, kunnen samenwerken, in hun kracht staan en succesvol zijn.

De toewijding om mensen digitaal te verbinden startte voor Fellow Digitals al in 1997. Als een van de eersten ontwikkelden ze toen een social intranet met Viadesk. Uitbreidingen volgden al snel met met e-learningplatform Coursepath en softwareontwikkelaar Metatude. Met meer dan 350.000 gebruikers en groeiende internationale locaties en ambities was het tijd voor een update.

Een nieuwe naam en
frisse energie

 

Fellow Digitals stond voorheen bekend als ‘Viadesk’, net als hun gelijknamige social intranet. Maar, met de uitbreiding van nieuwe diensten en producten was de merknaam Viadesk geen logische kapstok meer. Het zorgde bovendien voor een onduidelijke merkhiërarchie. Het was tijd voor een nieuwe naam met een nieuw en eigen gezicht, nieuwe structuur én frisse energie. Zo ontstond een nieuw moedermerk waar alle sublabels en producten feilloos op aansluiten.

 

In zowel naam als beeldmerk viert Fellow Digitals de ontmoeting van mensen en hun digitale werkplek. Zo vormt zich één grote groep van ‘mede-digitalen’: van de interne collega tot de externe gebruiker. Deze gedachte zien we terug in de hele productlijn en benadrukt zo de naadloze integratie van het aanbod in digitale tools en services.

Elke werknemer telt

 

Waar de focus eerst lag op het product, leggen we nu de nadruk op het hogere doel. Want werknemers zijn meer betrokken, tevredener én productiever als ze kunnen bijdragen en zich van waarde voelen. Zo kan iedereen het verschil maken en het samen voor elkaar krijgen. Succeeding together noemen we dat.

Het beeldmerk vormt de kern van een nieuwe designtaal die draait om uitnodigen, drempels overgaan en verbinden. Van kennis delen tot nieuwe dingen leren. Van kwaliteiten combineren tot diversiteit omarmen. De boodschap is helder en simpel: kom erbij!

Meet your Fellow
Digitals

 

De rebranding zorgt niet alleen voor meer structuur, duidelijkheid en nieuwe energie bij medewerkers. Ook naar buiten toe leven de Fellow Digitals hun nieuwe merkidentiteit en geeft het hen inspiratie om te verbinden en kennis te delen. Zo introduceerden ze onlangs in samenwerking met Frankwatching de nieuwe webserie Open Up Digitals waarin ze de toekomst van digitaal werken bespreken met internationale experts. Een ding is zeker: Fellow Digitals weet wie ze is en wat ze wil bereiken, en we gaan nog veel van ze horen.

“Fellow Digitals gaat niet meer alleen over onze producten. Het laat zien wie we als bedrijf zijn. Het gaat om de mensen, het samenwerken in een team, het ontwikkelen en verbeteren van onze producten. Onze collega’s treden nu met meer zelfvertrouwen en trots naar buiten!”

 

Marc Leidner, CTO Fellow Digitals & Mujibor de Graaf, CEO Fellow Digitals

Meer weten?

Enthousiast geworden over deze case? Deel of neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.

Neem contact op
NRG