Social &
web content

Sociale media en websites zijn de standaad in de digitale wereld van nu. Des te belangrijker dat de online aanwezigheid van jouw merk on point is en dat de informatie die je deelt raak is en opvalt. Dat is waar social & web content komt kijken. Maar wat valt daar eigenlijk allemaal onder? En hoe kom je tot inspirerende social & web content? We nemen je mee. Alles over social & web content!

Wat is social
& web content?


Letterlijk betekent social & web content de ‘inhoud’ van je sociale media pagina’s en je website. Het creëren van social & web content voor jouw merk is niets anders dan informatie en ervaringen delen die gericht zijn op je eindgebruiker. Deze vorm van content kan zowel tekst als beeld bevatten. Het is belangrijk om deze twee componenten goed op elkaar af te stemmen en een goede balans te creëren. Zodat de tekst en het beeld dat jouw merk online deelt elkaar versterken en samen één samenhangend verhaal vertellen.

Inspirerende content op sociale media geeft een merk nog meer betekenis. Bekijk onze cases.

Waarom is het belangrijk sterke social & web content te hebben?


Als merk is het van belang om te werken aan betekenisvolle inhoud om zo je online herkenbaarheid als merk te vergroten. Dit draagt namelijk bij aan je gehele merkbeleving: op elk kanaal dezelfde beleving creëren, zodat je één consistent verhaal vertelt en laat zien. Om zo online overal de juiste emotie op te roepen bij de eindgebruiker. Ook zorgt sterke en relevante social & web content ervoor dat je opvalt en dat mensen jouw merk blijven opzoeken, volgen en delen binnen hun netwerk. Zodat jouw merkfans elkaar ook kunnen vinden. Daarnaast zorgt het up-to-date houden van je content ervoor dat je relevant blijft en je ook goed blijft scoren op bijvoorbeeld Google.

Hoe kom je
tot sterke social
& web content?


Allereerst is het belangrijk om het doel van je content te bepalen. Dit doel kan verschillen: van informeren tot amuseren en van overtuigen tot activeren. Door het doel van tevoren vast te stellen kan je als merk op een meer consistente manier content delen met je doelgroep, en zo kom je tot meer betekenisvolle content. Ook is het belangrijk om scherp te hebben wat je wilt bereiken. Wil je meer traffic naar je website? Of juist je naamsbekendheid vergroten? Of wil je als merk ergens leading in worden?

Wanneer je een duidelijk doel voor ogen hebt ga je over tot het bepalen van de strategie van je content. Het is van belang om je doelgroep hierin centraal te stellen. Wie zijn zij? Waar (op welke kanalen) zijn ze actief? Waar hebben ze behoefte aan en wat houdt hen bezig? Door dit scherp te hebben kan je gerichter nadenken over het soort content dat je wilt delen om daarmee de meeste engagement te creëren. Het gesprek aangaan met je doelgroep en zoveel mogelijk interactie creëren (bijv. door het stellen van vragen en snel reageren op je publiek) is key in het responsieve social media & digitale landschap van nu.

Naast het bepalen van het doel en de strategie voor de social & web content van jouw merk is het belangrijk om je content up-2-date te houden en regelmatig inspirerende content te delen. Hiermee blijf je mensen prikkelen en zullen mensen bij je terug blijven komen.

Social & web content 
in onze aanpak: de
‘meaningful brand flow’

Wij hebben een methode ontwikkeld om sterke, betekenisvolle merken te bouwen: merken die een positieve impact willen maken op hun (in)directe omgeving en zich bewust zijn van hun verbindende rol voor de samenleving. Wij werken volgens het ‘meaningful brand flow’ principe. Deze gaat uit van een juiste balans tussen merkstrategie, merkconceptmerkdesign en merkrealisatie. Sterke merken zijn namelijk (net als mensen) in balans.

Jouw merk als
totaalbeleving


Wij helpen je graag bij het bedenken van ideeën en het creëren van een plan voor jouw social & web content, bijvoorbeeld in de vorm van vaste rubrieken en thema’s. Natuurlijk helemaal in de stijl en toon van jouw merk. Vanuit het merkconcept denken wij met je mee over een slimme social mediastrategie en maken originele content voor al jouw kanalen. We kunnen helpen bij het selecteren van de juiste elementen en informatie die bij jouw merk passen en die het beste de merkpersoonlijkheid weergeven, en we denken mee in de keuze voor potentiële vruchtbare samenwerkingen met bijvoorbeeld merkambassadeurs en influencers.

Concreet bestaat ons werk uit het creëren van de merkidentiteit, het merkconcept en de merkbeleving van merken en ervoor zorgen dat deze met elkaar in balans zijn. Zo zorgen we dat wat jij geeft, waar jouw merk voor staat, wordt ervaren in alles wat je doet. Je merk als totaalbeleving. Van merkwaarden tot merkpositionering. Van merkbelofte tot merkverhaal. En van tone of voice en visual design… tot in de puntjes.

 

Bekijk al onze services

Meer over social & web content in deze cases