de smaak van een nieuwe generatie

herpositionering Simon Lévelt

herpositionering

een nieuwe insteek
met een oude kern

De lekkerste thee en koffie? Daarvoor ga je natuurlijk naar Simon Lévelt. Al zes generaties lang maken zij koffie en thee met ingrediënten van over de hele wereld. Het merk legde lange tijd de nadruk op kwaliteit, ambacht en vakmanschap. Nog steeds hele belangrijke waarden voor Simon Lévelt, maar toch was het tijd voor een herpositionering. Voor een nieuwe insteek die de belevingswereld van de nieuwe generaties aanspreekt.

 

Samen gingen we terug naar wat al vanaf het begin de kern vormt van het merk: smaken ontdekken en genieten van pure producten die met aandacht zijn gemaakt. Dit verwerkten we in de totale merkbasis. Simon Lévelt is klaar voor de toekomst.

service

herpositionering merkconcept corporate identity interior design packaging design

merkstrategie en merkconcept

de wereld achter de lekkerste thee en koffie

We ontdekten dat Simon Lévelt een ontdekker is en altijd zijn eigen weg kiest. Eigenschappen die mooi aansluiten op de wereld van vandaag. We hebben steeds meer behoefte aan avontuur: onbegane wegen bewandelen, je eigen smaak ontwikkelen, experimenteren en beleven. De merkbelofte ‘Proef de wereld, verrijk je smaak’ is een oproep om die behoeften te vervullen. Ook aan Simon Lévelt zelf. Om nog meer het avontuur te zoeken in het hele proces.

 

Van productgericht denken naar het delen van de wereld die schuilgaat achter de lekkerste thee en koffie. Smaken, geuren, verhalen, soorten en combinaties. Allemaal even bijzonder en het delen meer dan waard.

brand design

modern zonder trends te volgen

Het design is modern en fris geworden, zonder de trends te volgen. Het ontdekken van de wereld van thee en koffie voel je terug in alles, van stijlelementen tot verpakkingen en van online tot in de winkels. Het centrale element in de corporate identity is nog steeds het kompas, dat je wegwijs maakt in de wereld van koffie en thee.

 

Het nieuwe kompas is eenvoudiger en dynamischer en kan vrij worden ingevuld met kaders, kleuren en illustraties.

Team
E-mail mij

Marjolein Doets

senior brand strategist

E-mail mij

Rogier Schut

director

E-mail mij

Lars Wierenga

creative director

E-mail mij

Jordi van Baaren

senior designer

E-mail mij

Eva Bilars

client service manager

meer weten?

bel 020 235 11 01 of laat een bericht achter