Nieuwe creatieve kracht voor een Nederlands icoon

Wie is er niet opgegroeid met Ecoline, Wasco-krijt of Bruynzeelpotloden? Of misschien ken je de prachtige verven van Cobra, Van Gogh of Rembrandt? Allemaal merken van Royal Talens, een oer-Nederlands merk dat al meer dan 120 jaar wereldwijd creatieve expressie stimuleert door kwalitatief hoogstaande producten te ontwikkelen vanuit het Gelderse Apeldoorn.

Vanuit de vraag om een nieuw websitedesign te ontwerpen ontstond de behoefte om het corporate merk Royal Talens onder de loep te nemen. Matters Most ontwikkelde een nieuwe positionering, merkconcept en visuele identiteit waarbij de heritage van het merk als creatieve krachtgever de basis vormde.

Empower your creativity

In het nieuwe merkconcept draait alles om creatieve expressie mogelijk maken voor iedereen. Royal Talens gelooft namelijk in creatieve expressie als sleutel tot een gelukkiger mens en samenleving. Daarom motiveert het iedereen om penseel, stift of potlood op te pakken en eigen creativiteit te uiten. Of je nu jong, ervaren, of een professional bent. Empower your creativity. Let it out!

Een dynamisch kader

Met gepast respect hebben we het iconische rode Talens beeldmerk een groter podium gegeven. Het herkenbare rode kader is nu omgevormd tot dynamisch kader: een energiek stijlsysteem dat kan laten zien wat het merk doet en waar het voor staat. Het dynamisch kader breekt nu letterlijk los om het gevoel van creatieve expressie te verbeelden en te versterken. Daarnaast heeft het logo een aanscherping gekregen om het beter te laten aansluiten bij de nieuwe merkidentiteit van Royal Talens. Zo oogt het woordmerk niet alleen meer van nu, het werkt digitaal ook beter.

Van website tot verpakking

De nieuwe energie is voelbaar in het hele merk. Van website tot verpakkingsmateriaal en van fabriekspand tot jaarlijkse productcatalogus. In samenwerking met studio De Nieuwe Zaak ontwierpen we een nieuwe gebruiksvriendelijke website die creativiteit ademt en Royal Talens helpt de volgende stap te zetten in e-commerce.

Meer weten?
Neem contact op!

T +31 (0)20 23 511 01 info@mattersmost.nl

Caesar Driessen Creative Director
Luuk van de Ven Designer
Eugenie van de Poll Strateeg
Francis Brüggenwirth Client service manager
Eva Bilars Managing Director