Nijntje Museum

Het allerleukste kindermuseum

Nijntje is een wereldicoon, waar miljoenen mensen mee groot werden. Dat verdient een plek die de wereld van Nijntje tot leven brengt. Een plek waar kinderen kunnen ontdekken en zich heel dicht bij hun lievelingskonijn wanen. Het voormalige Dick Bruna-huis, onderdeel van het Centraal Museum, zag kansen om dit waar te maken. De inrichting was verouderd en de beleving mocht veel prikkelender. Wij bedachten de nieuwe merkstrategie en ontwierpen een ware Nijntje-wereld: het Nijntje Museum.

Kinderlijk eenvoudig
en herkenbaar
voor iedereen.


Peuters en kleuters ontdekken samen met Nijntje en haar vriendjes hun eigen wereld. ‘Ontdek jouw wereld’ is dan ook de merkbelofte en een oproep aan alle kinderen. Van veilig dichtbij, naar steeds verder de wereld in. Wij doopten het Dick Bruna-huis om tot Nijntje Museum: kinderlijk eenvoudig en herkenbaar voor iedereen. 

Samen met het Centraal Museum hebben we de wereld van Nijntje vormgegeven. En dat deden we volgens de grote kracht van Dick Bruna: eenvoud. Het resultaat is hét allerleukste kindermuseum. Dat vinden wij echt, maar het is ook de gedachte achter het merk. En een hele heldere merkstrategie & merkpositionering.

Peuters en kleuters,
ontdek jouw wereld


We voeren de merkstrategie en het merkconcept door in het gehele merk, van de totale museumbeleving tot communicatie. Van een speels bushokje waarin ontdekken centraal staat, tot de website, fotografie en corporate middelen. Vanuit één gedachte, één sterk merk: het allerleukste kindermuseum van Nederland.

Ga maar eens kijken, wij durven te stellen dat je het met ons eens zult zijn.

Meer weten?

Enthousiast geworden over deze case? Deel of neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.

Neem contact op

Vergelijkbare cases

NRG