Brand campaign

Als merk is het belangrijk om geregeld overtuigende brand campaigns te creëren en te communiceren. Het brengt je merk onder de aandacht en het zet je merk even in de spotlights. Daarnaast is het een handige tool om bepaalde aspecten van je merk uit te lichten. Dat is waar een brand campaign komt kijken. Maar wat is dat eigenlijk? En hoe ontwikkel je een sterke brand campaign? We nemen je mee. Alles over een brand campaign.

Wat is een
brand campaign?


Een brand campaign is een belangrijk onderdeel van de communicatie van je merk. Het doel van een brand campaign is het communiceren van een onderdeel van je merk en dat onderscheidend neer te zetten. Het is het overbrengen van een boodschap die de kern van je merk te communiceert en positieve associaties onder de doelgroep oproept. Een brand campaign gaat daarmee nog een stapje verder dan bijvoorbeeld het visual design van je merk. Met een brand campaign communiceer je niet alleen de identiteit van je merk naar je doelgroep om daarmee brand awareness te creëren; daar bovenop activeer je juist de doelgroep. Met een goede brand campaign zet je je doelgroep dus echt in beweging.

Een inspirerende brand campaign geeft een merk nog meer betekenis. Bekijk onze cases.

Waarom is het belangrijk een sterke brand campaign te hebben?


Je hebt een goed product of dienst en een mooi merkverhaal. Nu is de volgende stap jouw doelgroep bereiken. Een sterke campagne kan je helpen om jouw doelgroep met de juiste energie aan te spreken en te raken. Het is hierbij belangrijk om het merkconcept en de visuele identiteit als basis te nemen en goed te bepalen wat je doel van de campagne is. Zodat je jouw merk op een inspirerende en gepaste manier op de kaart zet. En natuurlijk zoveel mogelijk mensen raakt.

 

Hoe kom je tot
een sterke brand
campaign?


Een brand campaign is vaak gebaseerd op een belangrijk inzicht: iets dat speelt in de wereld van je merk, in de maatschappij of bij de doelgroep. Vanuit dat inzicht bedenk je ‘een creatief en communicatief haakje’: het vertalen van dat ene scherpe inzicht naar een vorm die aanspreekt. Leg dit op jouw zorgvuldig gebouwde identiteit en jouw sterke merk komt binnen bij de juiste mensen. 

Brand campaign 
in onze aanpak: de
‘meaningful brand flow’

Wij hebben een methode ontwikkeld om sterke, betekenisvolle merken te bouwen: merken die een positieve impact willen maken op hun (in)directe omgeving en zich bewust zijn van hun verbindende rol voor de samenleving. Wij werken volgens het ‘meaningful brand flow’ principe. Deze gaat uit van een juiste balans tussen merkstrategie, merkconceptmerkdesign en merkrealisatie. Sterke merken zijn namelijk (net als mensen) in balans.

Jouw merk als
totaalbeleving


Ons team van merkbouwers helpt jouw merk graag met het uitdenken én uitrollen van een 360 graden brand campaign. Van concept tot creatie. Denk aan billboards, radiocommercials, televisie, social media of online ads. De productie van jouw brand campaign wordt vervolgens gedaan samen met één van onze partners.

Concreet bestaat ons werk uit het creëren van de merkidentiteit, het merkconcept en de merkbeleving van merken en ervoor zorgen dat deze met elkaar in balans zijn. Zo zorgen we dat wat jij geeft, waar jouw merk voor staat, wordt ervaren in alles wat je doet. Je merk als totaalbeleving. Van merkwaarden tot merkpositionering. Van merkbelofte tot merkverhaal. En van tone of voice en visual design… tot in de puntjes.

 

Bekijk al onze services

Meer over brand campaign in deze cases