Creating meaningful brands
Alles wat je wilt weten over een brand campaign
Als merk is het heel belangrijk om geregeld overtuigende brand campaigns te creëren en te communiceren.
Het brengt je merk onder de aandacht, het zet je merk even in de spotlights. Daarnaast is het een handige tool om bepaalde aspecten van je merk uit te lichten. Dat is waar een brand campaign komt kijken. Maar wat is dat eigenlijk? En hoe ontwikkel je een sterke brand campaign? Wij leggen het je graag uit! Alles over een brand campaign.
Meer weten? Mail

Een inspirerende brand campaign geeft een merk nog meer betekenis. Bekijk onze cases. Van Knab tot Veteranen Instituut en van Bar-le-duc tot Bovemij.
Wat is een brand campaign?
Een brand campaign, in het Nederlands vaak gewoon een campagne genoemd, is een belangrijk onderdeel van de communicatie van je merk. Het doel van een brand campaign is het communiceren van een onderdeel van je merk, en dat onderscheidend neer te zetten. Het is het overbrengen van een boodschap door die naar de voorgrond te brengen. Om daarmee de kern van je merk te kunnen communiceren en positieve associaties onder de doelgroep op te roepen.
Een brand campaign gaat daarmee nog een stapje verder dan bijvoorbeeld het visual design van je merk. Met een brand campaign communiceer je niet alleen de identiteit van je merk naar je doelgroep om daarmee brand awareness te creëren; daar bovenop activeer je juist de doelgroep. Met een goede brand campaign zet je je doelgroep dus echt in beweging.
Waarom is het belangrijk een sterke brand campaign te hebben?
Als je een mooi product of dienst en een mooi merkverhaal hebt, is het niet vanzelfsprekend dat het de mensen in je doelgroep ook echt bereikt. Een campagne, of dat nou voor je merk of voor een specifiek product of dienst is, helpt je bij het aanspreken en bereiken van je doelgroep. Met een brand campaign kan je de juiste energie overbrengen aan je doelgroep; zo kan je iets communiceren dat echt raakt. Daarmee kan je jouw merk even op de kaart zetten, en zoveel mogelijk mensen bereiken.
Een brand campaign is vaak gebaseerd op een belangrijk inzicht: iets dat speelt in de wereld van je merk, in de maatschappij of onder de doelgroep. Vanuit dat inzicht kom je met een beetje creativiteit tot zoals wij dat noemen ‘een communicatief haakje’: het vertalen van dat ene scherpe inzicht naar een vorm die aanspreekt. Leg dit op jouw zorgvuldig gebouwde identiteit en jouw sterke merk komt binnen bij de juiste mensen.
Brand campaign in onze aanpak: de ‘meaningful brand flow’
Wij hebben een methode ontwikkeld om sterke, betekenisvolle merken te bouwen: merken die een positieve impact willen maken op hun (in)directe omgeving en zich bewust zijn van hun verbindende rol voor de samenleving. Wij werken volgens het ‘meaningful brand flow’ principe. Deze gaat uit van een juiste balans tussen merkidentiteit, merkconcept en merkbeleving. Sterke merken zijn namelijk (net als mensen) in balans.
Ons team van merkbouwers helpt jouw merk graag met het uitdenken én uitrollen van een 360 graden brand campaign. Van concept tot creatie. Denk aan billboards, radiocommercials, televisie of online ads. De productie van jouw brand campaign wordt vervolgens gedaan samen met één van onze partners.
Jouw merk als totaalbeleving
Concreet bestaat uit ons werk uit het creëren van de merkidentiteit, het merkconcept en de merkbeleving van merken en ervoor zorgen dat deze met elkaar in balans zijn. Zo zorgen we dat wat jij geeft, waar jouw merk voor staat, wordt ervaren in alles wat je doet. Je merk als totaalbeleving. Van merkwaarden tot merkpositionering. Van merkbelofte tot merkverhaal. En van tone of voice en visual design… tot in de puntjes.