Een merk dat Nederland écht verder brengt

Van startup met een missie naar volwassen platform voor reduceren van emissie

Een rebranding voor Brenger

Hoe maak je je als succesvolle startup klaar voor de volgende stap? Voor duurzame koerierdienst Brenger creëerden we een positief en professioneel merk, dat klanten en partners op een nieuwe manier verbindt met het platform. We ontwikkelden een nieuwe positionering, merkconcept, merkbelofte en rebranding, waarmee we het merk op weg hielpen naar de toekomst - in de breedste zin van het woord.

service

design concept corporate identity experience design visual design motion design

Transport waar iedereen blij van wordt

De missie

Eerst even terug naar de kern: waarom doen ze bij Brenger wat ze doen? De ambitie is duidelijk: een win-win-win zijn door spullen van mensen te laten vervoeren in bestelbussen die toch al die kant op gaan. En zo de totale CO2-emissie in Nederland flink te reduceren.

Altijd goed gebracht

De oude pay-off ‘Mooi meegenomen’ is goed gevonden, en als belofte mist hij de scherpte en volledigheid die de slimme propositie verdient. Dus we gingen op zoek naar een zin die de hele lading dekt. Altijd goed gebracht draagt de positieve mindset uit, beschrijft de dienst, benadrukt de betrouwbaarheid en onderstreept het duurzame karakter. De nieuwe belofte daagt iedereen bij Brenger uit om de gezamenlijke missie te volbrengen.

B in beweging

Brengers nieuwe logo is een herkenbaar woordmerk, dat het win-win-win-concept en optimisme verbeeldt. Het onderste deel van de B is tegelijkertijd een wiel en een glimlach, waardoor de communicatie van Brenger energiek en dynamisch oogt.

 

Dynamisch, intelligent en eenvoudig

Tijdens de stijlanalyse viel op dat er weinig elementen waren om mee te werken en dat er veel inconsistentie was ontstaan in de verschillende uitingen. We brachten rust door alle overbodige dingen weg te laten en ontwikkelden een stijl die communiceert volgens het welbekende principe less is more. Een stijl die je makkelijk doorvertaalt naar posters, posts, Vans, T-shirts, online en andere middelen. Zoals een UFO. Of een eenhoorn.

 

Kleurrijk

We behielden de twee basiskleuren van het merk, blauw en groen, gaven ze een frisse upgrade en lieten de gradient voor altijd wegfaden. De huidige kleuren zijn tijdloos wat ons betreft. Om ook zonder tekst te kunnen communiceren, ontwikkelden we een eenvoudige, effectieve illustratiestijl waarmee we laten zien hoe slim het concept van Brenger in elkaar zit.

Team
E-mail mij

Lars Wierenga

creative director

E-mail mij

Nol Cobben

designer

E-mail mij

Bob van Leeuwen

copywriter

E-mail mij

Caesar Driessen

concept developer

E-mail mij

Janinke Dekker

client service manager

E-mail mij

Rogier Schut

director

meer weten?

bel 020 235 11 01 of laat een bericht achter