Meer weten?
Hét platform voor verduurzaming
Milieu Centraal is je kompas in de wereld van duurzaamheid. Dé plek voor al je vragen over bewust leven. Deze onafhankelijke voorlichtingsorganisatie voorziet je van hele praktische informatie. Want, hoe leef je eigenlijk klimaatbewust? Wat doe je met een oude cd? Hoe isoleer je een vloer? En mogen kattenbakkorrels in de gft-bak? Milieu Centraal voorziet consumenten van het juiste antwoord. Nu helemaal vernieuwd met een frisse merkidentiteit die wij hebben ontwikkeld!
Ook jíj kan het!
Waarom doen jullie wat je doen? Dat is de vraag waar we mee begonnen. En dat hielp. Samen met Milieu Centraal kwamen we tot het inzicht en de positionering Ook jíj kan het! Want dat is wat ze geloven; iedereen, echt iedereen, kan duurzamer leven en dus bijdragen aan een gezonder klimaat. Van de ervaren verduurzamer tot de groene beginner.
En dat is nodig ook. Al zal Milieu Centraal nooit met het vingertje wijzen. Nee, ze zijn praktisch, helder en bovenal positief. Ze helpen je stap voor stap duurzaam vooruit.
Eén centraal punt waar iedereen terecht kan
We creëerden een compleet nieuwe identiteit: een logo, beeldtaal, illustratiestijl, iconen en natuurlijk een werkbaar systeem waarmee alle contentmakers van Milieu Centraal zelf uit de voeten kunnen.
Het idee achter de stijl is ‘één centraal punt’. Eén heldere vorm die binnen het stijlsysteem werkt als een kompas. Want Milieu Centraal is er om zowel de ervaren verduurzamer als de groene beginner stap voor stap slimmere keuzes te helpen maken voor de toekomst. Voor hun omgeving en voor henzelf.
Naast de natuurlijke blauw- en groentinten kozen we voor een set van opvallende communicatiekleuren om illustraties, animaties en pakkende call-to-actions aan ontwerpen toe te kunnen voegen.
Enthousiast geworden over deze case? Deel of neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over.
Neem contact op