Creating meaningful brands

Nieuwe klant (merkstrategie, merkconcept en merkdesign)

Royal Talens kiest voor Matters Most

Royal Talens is toe aan een nieuwe merkidentiteit en uitstraling. Als moedermerk van onder andere Bruynzeel, Ecoline en Rembrandt stimuleert Royal Talens al meer dan 120 jaar wereldwijd creatieve expressie. Door de toevoeging van een aantal nieuwe merken aan het productportfolio is nu het moment voor Royal Talens om het merk en de positionering onder de loep te nemen. Matters Most is gekozen om het hele traject, van merkstrategie tot corporate identity, uit te voeren.

Als moedermerk van onder andere Bruynzeel, Ecoline en Rembrandt stimuleert Royal Talens al meer dan 120 jaar wereldwijd creatieve expressie.

Een nieuwe focus

In de afgelopen jaren is Royal Talens gegroeid in haar productaanbod. Onder andere Bruynzeel, Sakura en Schjerning zijn toegevoegd aan het portfolio. Met de toevoeging van deze merken verschuift de focus van Royal Talens. Van puur fine art naar ook design, illustration, hobby & craft en creative lettering. Een merk dat voor iedereen toegankelijk is. Hierdoor verandert ook de markt waarop Royal Talens opereert. Er ontstond behoefte aan een nieuwe, passende merkidentiteit en een sterke positionering. Tegelijkertijd is er behoefte aan een consistente en professionele huisstijl die vooral voor online goed te gebruiken is. Royal Talens geeft met de nieuwe positionering invulling aan een strategisch sterk merk.

 

Matters Most is gestart met de strategische merksessies en dit najaar wordt de visuele identiteit verder uitgerold. Begin 2020 zal Royal Talens in haar nieuwe jasje te zien zijn. Van de website tot het verpakkingsmateriaal en van het fabriekspand tot de jaarlijkse productcatalogus.

meer