één sterk merk

merkarchitectuur & rebranding Bovemij

merkarchitectuur & herpositionering

Bovemij?

Als je iets met mobiliteit te maken hebt, ken je Bovemij vast. Voor wie geen idee heeft: Bovemij (Bovag Verzekeringsmaatschappij) helpt partijen binnen de mobiliteitsbranche om succesvol te ondernemen door hen verzekeringen, financieringen en rechtshulp te bieden. En met de persoonlijke benadering van Bovemij komen deze klanten echt verder.

service

rebranding merkarchitectuur merkconcept corporate identity internal branding signing digital design

de nieuwe merkarchitectuur & positionering: Samen vooruit!

menselijke kracht in de kernboodschap

Bovemij is een betrokken dienstverlener, behulpzaam in hart en nieren. De positionering weerspiegelt nu de belangrijkste en meest onderscheidende waarden uit het merkprofiel. Dat is de persoonlijke aanpak, de oplossingsgerichtheid en de kennis van zaken.

 

De menselijke kracht komt terug in de nieuwe kernboodschap ‘Samen vooruit!’, die vanaf nu de gedachte voor de gehele organisatie vormt. We laden deze belofte intern (alle labels samen) en extern (samen met de klant). Samen betekent nu écht samen. Bovemij is klaar voor de toekomst.

design

een modern en herkenbaar stijlconcept

Nu de kernboodschap staat, is het tijd om een compleet stijlconcept te ontwikkelen. Een stijlconcept dat kleur geeft aan de organisatie en ‘Samen vooruit gaan’ centraal zet. Een directe vertaling hiervan is de opwaartse lijn, die door de hele stijl heen beweegt. De stijl is toegankelijk en herkenbaar en geeft Bovemij een moderne, toekomstbestendige jas.

communicatie: persoonlijk, fris en echt

de mens staat centraal

In communicatie is de mens het belangrijkst. De fotografie is persoonlijk: er is altijd een persoon in beeld in een frisse, natuurlijke, lichte sfeer. De tone of voice van Bovenmij is warm en toegankelijk. Geen jargon, maar kennis die op een toegankelijke en no-nonsense manier wordt gebracht.

dag submerken, logo’s en labels

Bovemij bestond uit een ingewikkelde merkarchitectuur, met vele (sub)merken en net zoveel logo’s en labels. Zowel bij klanten als de organisatie bestond de behoefte aan meer eenvoud en eenheid in het merk. Dan is het tijd voor verandering. Aan ons de vraag om Bovemij te helpen om één krachtig merk neer te zetten. En die nieuwe koers binnen en buiten de organisatie te laden met een sterke totaalbeleving.

Team
E-mail mij

Caesar Driessen

concept developer

E-mail mij

Jaap de Vries

senior designer

meer weten?

mail caesar of laat een bericht achter