Van een letter naar een levendige smeltkroes

merkidentiteit M

merkidentiteit

een nieuwe thuisbasis voor mediamakers

Hoe creëer je een plek waar mediamakers zich thuis voelen en samen tot nieuwe ideeën komen? Voor het gebouw van stichting AKN (AVROTROS en KRO-NCRV) beantwoordden we deze vraag met een gloednieuw merk.

 

We ontwikkelden de positionering, het concept, naam, pay-off en experience design. De rijke omroephistorie en de dynamiek van nieuwe media vormden het uitgangspunt voor het merkconcept.

service

positionering merkconcept corporate identity experience design wayfinding and signing

merkstrategie en merkconcept

we zijn open

Als je je openstelt voor nieuwe mensen en ideeën, ontstaan nieuwe verbindingen. Dit is de kern van het concept. Het gebouw stelt zich letterlijk open voor nieuwe bewoners, de mediamakers zijn open-minded en media zelf opent nieuwe perspectieven.

brand design

de letter M

De naam M is geïnspireerd op het ontwerp van het gebouw – er ligt een grote M-vormige geluidsgolf op het dak-, en de verbindende factor: media. Met één krachtige letter vertelt het mediagebouw haar verhaal. De pulserende M vertegenwoordigt het kloppende hart van de mediawereld en is ontworpen om mee te bewegen met het snel veranderende medialandschap.

canvas voor mediamakers

We ontwikkelden een grid, gebaseerd op de iconische serres. We zien de grote ramen als een canvas voor mediamakers, waar ieder zijn eigen invulling aan kan geven. Zo is iedereen vertegenwoordigd in de merkidentiteit van M, en ontstaat een steeds veranderende mix van content. De content geven we alle aandacht door in de stijl alleen gebruik te maken van zwart en wit.

pay-off

Homebase of the media-minded

Met de pay-off ‘Homebase of the media-minded’ stelt M zich open als thuisbasis voor gevestigde namen en opkomend talent. ‘Media-minded’ is een verzamelnaam voor mediamakers, -liefhebbers en –ondersteuners. Een nieuw woord, dat energie geeft en uitnodigt om je aan te sluiten bij de community.

film

Vierkant formaat

De dynamische corporate identity vertaalden we door naar twee films: een brand movie, die met z’n vierkante formaat rechtdoet aan de bijzondere vorm van het logo, en een ident movie, die op grote schermen in het gebouw wordt vertoond om het mediakarakter van M te onderstrepen. In de films maken we gebruik van content van de makers in het gebouw, waardoor ook in beeld de gezamenlijke liefde voor media voelbaar is. Voor de films werkten we samen met animatiestudio Woodwork, die het concept met levendige animaties naar nieuwe hoogtes bracht.

renovatie

Verbouwereerd

Naast de branding werd het gebouw van binnen en buiten flink aangepakt en voorzien van state of the art studio’s, vergaderzalen, kantoren en horecafaciliteiten. De nieuwe stijl is door het hele gebouw terug te vinden, van de entreehal tot het café en van de studio’s tot de serres. Ook de nieuwe website, ontwikkeld in samenwerking met design & development studio 51North, ademt media en brengt de homebase of the media-minded op een virtuele manier tot leven.

Team
E-mail mij

Rogier Schut

director

E-mail mij

Dominique Mathijs

art director

E-mail mij

Bob van Leeuwen

copywriter

E-mail mij

Sara Dubbeldam

brand strategist

E-mail mij

Janinke Dekker

client service manager

meer weten?

bel 020 235 11 01 of laat een bericht achter