Branding as a force for good
Cube claimt het: het enige echte designmuseum
Cube is een gloednieuw designmuseum in Kerkrade. Het enige museum in Nederland dat zich geheel wijdt aan design. Een eigen museum met exposities van internationaal niveau. En dat is nog niet alles. Cube heeft ook een multidisciplinair laboratorium, dat designers, dagjesmensen, studenten en instituten aan elkaar verbindt om samen aan innovatief design te werken. Hoe tof is dat? Aan ons de vraag om Cube te helpen een sterke merkpositionering te claimen in de Nederlandse, Duitse en Belgische museumwereld.

Van iPhone tot Kalashnikov
Cube heeft een heel brede kijk op design: het museum wil de impact van design laten zien op ons leven. Van interactieve robotrollator tot gouden horloge. Dat is de merkstrategie. Deze onderscheidende insteek maakt het museum uniek en interessant voor een breed publiek. Cube richt zich op designers, makers en op dagjesmensen. Een toegankelijk museum met internationale allure voor de echte designfreaks.
De iconische kubusvorm als basis
De stijl is gebaseerd op de iconische kubusvorm van het gebouw, zonder deze letterlijk zichtbaar te maken. De stijlelementen vormen samen een eenvoudig en herkenbaar hoekenspel dat overal terugkomt. Door het onderwerp of object zoveel mogelijk centraal te stellen, spreekt het design voor zich.
Signing and wayfinding
De werking van de stijl en communicatie zijn voelbaar door het hele gebouw: van binnen en van buiten. Van de vormgeving van ruimtes en tentoonstellingen tot de signing en wayfinding die bezoekers op een herkenbare en vriendelijke manier de weg wijzen in het museum.

Producten die ontwikkeld zijn vanuit een menselijke behoefte, maken het verschil in de wereld.