100% natuurlijk water in een 100% duurzame fles

rebranding Bar-le-Duc

rebranding

een frisse wind door het watermerk

Bar-le-Duc, een bekend Nederlands mineraalwatermerk. Met een nog bekender 2-literpak. En ook de verschillende smaken raken steeds bekender. Toch was het tijd voor een frisse wind. Wij ontwikkelden een nieuwe rake rebranding, die past bij de behoeften van vandaag.

service

rebranding merkconcept corporate identity packaging design digital design campagne

merkstrategie en merkconcept

doe eens lekker natuurlijk

Alle producten van Bar-le-Duc zijn 100% natuurlijk. Met als basis, je raadt het al, water. Voor Bar-le-Duc heel normaal, maar in de water(plus)markt toch echt uniek. Terwijl steeds meer consumenten genoeg hebben van onnatuurlijk. Daarom is de nieuw gekozen positionering gericht op mensen die klaar zijn met kunstmatig. Die gezond willen leven, zonder hun lekkere gewoontes overboord te gooien.

Vanuit de merkbelofte ‘Doe eens lekker natuurlijk!’ wil Bar-le-Duc Nederland aansporen om te drinken. Om water te drinken, maar dat begreep je vast al. Ons lijf vraagt er om: 2 liter water per dag. En iedere druppel telt

de eerste 100% duurzame fles 

De gekozen positionering dwingt in onze ogen ook een nieuwe fles af. Als je natuurlijk predikt en duurzaam bent, dan moet de fles dat ook zijn. En zo geschiedde. Samen met Bar-le-Duc ontwierpen wij de eerste 100% duurzame fles. Nu alleen de dop nog. Daar wordt hard aan gewerkt!

een corporate identity zonder opsmuk

met ‘water’ als basis

We ontwikkelden een gelaagd stijlsysteem, dat is opgebouwd uit ‘bars’. Water, de blauwe ‘bar’, vormt altijd de basis, net als in alle producten van Bar-le-Duc. Daarnaast hebben we de smaken en productvariaties eigenheid gegeven. Met kleuren, symbolen en illustraties. Eenvoudig, fris en altijd zonder opsmuk. Natuurlijk.

make-over voor package design

De verpakkingen onderstrepen nu ook de nieuwe koers van Bar-le-Duc. Ze onderscheiden zich van andere merken in het schap, zonder de huidige herkenning te verliezen. Ook de sterspeler, het 2-literpak, heeft een moderne make-over gekregen.

een nieuw modern logo

Het logo hebben we een stuk moderner gemaakt. Het is eenvoudiger, frisser en trotser. Tegelijkertijd behoudt het logo de herkenbaarheid en de iconische waarde van het oude logo.

van productwebsite naar echte merkbeleving

Op de nieuwe website van Bar-le-Duc beleef je het merk nu zoals het bedoeld is en raak je geïnspireerd om goed voor jezelf te zorgen en te drinken. En dat is het doel van Bar-le-Duc.

Team
E-mail mij

Rogier Schut

director

E-mail mij

Jordi van Baaren

senior designer

E-mail mij

Lars Wierenga

creative director

E-mail mij

Caesar Driessen

concept developer

meer weten?

mail jordi@mattersmost.nl of laat een bericht achter