Branding as a force for good

Het belangrijkste handelsknooppunt van Nederland
Al bijna een eeuw een belangrijk handelsknooppunt van Nederland. De Jaarbeurs in Utrecht is de autoriteit in grote en indrukwekkende beurzen en evenementen, met elk jaar 2,5 miljoen bezoekers. Ja, dat zijn er een hele hoop. En die Jaarbeurs vroeg ons om ze te helpen. Om de kern en kracht van hun merk nog beter uit te dragen. Een uitdaging waar wij blij van worden. Een nieuw visual design voor Jaarbeurs

Zet handel in beweging
Ruim een eeuw geleden werd Jaarbeurs opgericht om naar goed Nederlands gebruik handel en nijverheid te bevorderen. Inmiddels brengt het allerlei waardevolle ontmoetingen tot stand. Inspireren, motiveren en activeren, daar gaat het om. Jaarbeurs is altijd in beweging. De nieuwe merkpositionering verbindt deze kern met het ondernemende, verbindende karakter. Daarom de nieuwe merkbelofte: zet handel in beweging.

De Hermeshelm is terug
Het gevoel van ‘handel in beweging zetten’ hebben wij doorgevoerd in alle facetten van het merk. Handel is weer onderdeel van het logo dankzij een moderne versie van de Hermeshelm. Niet geheel toevallig het oude handelswapen van Jaarbeurs. Het nieuwe logo vormt nu het trotse vaandel van het merk, dat het verleden en heden met elkaar verbindt. Eenvoudig en krachtig.

Van 51 merken terug naar 1
We hebben orde geschept in de complexe merkarchitetuur met de nieuwe corporate identity. De uniforme stijl is op alle submerken en beursmerken toepasbaar. Centraal staat de schijnwerper waarmee Jaarbeurs anderen een podium biedt. Dit vaste element wordt gevormd door de drie nieuwe pijlers van Jaarbeurs: inspirerende ontmoetingen, stimulerende ontwikkeling en een bijzondere beleving. Want dat is wat handel in beweging zet.

Inspireren, motiveren en activeren, daar gaat het om.